Mnozí lidé šíří informace o domácích saunách, které nejsou pravdivé. My si teď společně ukážeme ty největší omyly, které vyvracejí známí experti na saunování.

Stále více lidí si myslí, že sauna je pouhou sezónní záležitostí. Není tomu tak. Saunování by totiž mělo být pravidelné a chodit do sauny by se mělo minimálně jednou týdně. Letní večery bývají většinou chladné, tedy saunování je jasnou volbou. Za tento mýtus jsou zodpovědná koupaliště mimo města, která měla otevřené sauny pouze od října do dubna.

Dalším nesmyslem je, že sauna není vhodná pro děti. Proč je tedy v české republice skoro 100 mateřských škol, které mají svou vlastní saunu? Sauny vzbuzují v dětech větší odolnost, tedy nemoci se jich dotknou jen zřídka.

Někteří také tvrdí, že díky saunování se hubne. Bohužel tomu tak není. Sice se v sauně člověk potí, ale vypotí pouze vodu, která se následně rychle doplní pitím. Takže pokud chcete hubnout, tak v sauně to opravdu nepůjde.

Pokud si myslíte, že teplo ve finské sauně i infrasauně lze využít i k sušení prádla, pak jste na omylu. Po vypnutí topidla je uvnitř sice stálé teplo, ale musíme brát ohled na možné množení choroboplodných zárodků. Také je dobré zmínit, že mnoho saun již kvůli prádlu vyhořelo.

V sauně neplatí pravidlo, že čím vyšší teplota, tím lépe. Vždy se nabízí riziko přehřátí či dokonce úpalu. Někteří uživatelé rádi zvyšují teplotu cíleným ochlazováním čidla uvnitř sauny. Tím pádem se topidlo přetápí. Neměli byste vstupovat do sauny, ve které je více než 100°C.

Posledním mýtem je, že infrakabina může nahradit finskou saunu. Mnoho prodejců používá místo slova infrakabina slovo infrasauna. Mezi nimi je ovšem zásadní rozdíl. Infrakabina má totiž na rozdíl od saunového topidla infrazářič. Jedná se tedy o jiný přestup tepla. V infrakabině dochází k pocení již při 55°C, proto není ani tak nutné důkladné ochlazení. Infrakabina ohřívá, sauna prohřívá.